home Meny close
menu Meny

Kjøpsvilkår

Det er trygt å handle hos Gourmethuset - Handberg Engros AS!

Vi har stort fokus på at våre kunder skal føle seg trygge gjennom kjøpsprosessen hos oss, og vi anbefaler derfor  at du leser gjennom våre betingelser. Ved godkjenning av din bestilling har du automatisk godtatt vilkårene for kjøp.

 

Betaling

Å betale med kort hos gourmethuset.no er både trygt og enkelt. Minimumsordre er på kr. 350,- pr bestilling.


Vi har fire betalingsmuligheter:

1: Betaling via Nets (tidligere BBS)

Nets er en ny nordisk virksomhet som består av 3 fusjonerende selskap: BBS, Teller og PBS.
Dette er en rask og trygg betalingsmåte ved netthandel.
All informasjon vedrørende ditt kort overføres til BBS på en sikker måte, og ingen kortopplysninger  blir lagret hos gourmethuset.no. Vi aksepterer Mastercard og Visa.

 2: Betaling via PayPal  

PayPal er verdens sikreste betalingsformidling på nett. Du trenger ikke å ha en konto hos PayPal, bare et gyldig Visakort eller Mastercard. Betalingsinformasjonen blir sendt kryptert slik at ingen får se ditt kredittkortnummer gjennom betalingsprosessen.

3: Klarna faktura

I selve butikken kan du alltid lukte, smake, kjenne og klemme på varen før du betaler. Det synes vi er fint. Da er du nemlig alltid sikker på at du betaler for det du faktisk vil ha. Til forskjell fra andre betalingsmåter på Internett fungerer Klarna faktura akkurat på denne måten – varen først, betalingen etterpå.

4: Klarna konto

Av og til er det godt å kunne betale i sitt eget tempo. Derfor kan du som velger delbetalingsalternativet – Klarna konto – selv velge hvor mye du vil betale hver måned. En annen fordel er at du får samlet alle kjøp hos Klarna på én konto. Det betyr én eneste faktura, uansett antall kjøp.

 

Levering og frakt

Ordrer sendes i henhold til Posten/Bring sitt system. Du vil motta beskjed pr. e-post når varene sendes fra  gourmethuset.no med sporingsnummer slik at pakken kan følges på www.posten.no.

Vi vil pakke og sende ordren fra oss så snart vi kan i løpet av 1-2 virkedager. 
Dersom vi ikke klarer dette, vil vi ta kontakt med deg.

Se forøvrig fraktinfo på egen side.

Om du har ønsker å hente dine varer direkte hos oss, er du hjertelig velkommen til det. Bergerveien 15, 1396 BILLINGSTAD, rett ved E-18 og IKEA hentelager. Ta kontakt på post@handberg.no eller tlf 40 40 87 64/65for avtale av tid for henting.

Vi tar forbehold at varer kan være utsolgt selv om det ikke står utsolgt på nettsiden. Noen varer er også bestillingsvare og vil da ha en leveringstid som står under produktet.

Uavhentede pakker blir belastet med minimum 500,- til dekking av postens gebyrer og ekspedisjon.

Forsinkelser
Hvis det skulle oppstå vesentlige forsinkelser vil vi selvfølgelig ta kontakt og gi deg beskjed om dette. Ved vesentlige forsinkelser har du rett til å gå bort fra bestillingen. I den grad vi kan tilby alternativer, vil du få tilbud om erstatningsprodukt til tilsvarende pris og kvalitet. Du er ikke nødt til å takke ja til dette tilbudet.


Priser
Alle priser inkluderer moms og er oppgitt i norske kroner.

Ordre 
For å kunne handle på gourmethuset.no, må du ha fylt 18 år.

En ordre er gyldig når ordrebekreftelse er mottatt. Ordrebekreftelse gis pr. e-post. Innlagt kjøpsordre er bindende. Falske ordrer vil bli politianmeldt. 
Svindel og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra foto. 

Utland
Vi leverer til hele Norge, foruten Svalbard og Jan Mayen. 

 

Vare skadet under transport
Hvis varen er skadet under transport, gjør følgende:
- Ta vare på all emballasje og produkt
- Registrer en retur via kontakt -linken vår
- Etter du har fått godkjent retur fra oss, gå til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen
- Sammen med posten skriver du ut en skademelding
- Den skadde varen,  godkjent retur i fra gourmethuset.no og postens skademelding, sendes til Handberg Engros AS, Postboks 249, 1379 NESBRU.

Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har hentet produktet.

 

Reklamasjon
Det er viktig for oss at du føler deg vel ivaretatt også etter at du har gjort en handel.
Dersom det er noe galt med varen du har mottatt, ta et bilde av feilen og send det til post@handberg.no 
så vil vi behandle reklamasjonen så effektivt og raskt som mulig.

Det er svært vikitg at du ikke sender pakken tilbake til oss i postoppkrav. Det henter vi ikke ut.

 

Angrefrist
Du har etter kjøpsloven full angrerett i 14 dager. Returforsendelsen må du dekke selv.
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny.
Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må legges ved. 

Angrerettskjema må fylles ut og returneres sammen med varen. 
Bruk adresse: Handberg Engros AS, Postboks 249, 1379 NESBRU. Når vi har mottatt, sjekket og godkjent den returnerte varen, vil kjøpesummen bli refundert.

OBS! Angrerett kan ikke benyttes hvis:
- varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde,
og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. 
- varen der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake. 
- ved brudd på forsegling der varer er forseglet. 
- varens verdi inkl. frakt og omkostninger er under kr. 350,-
- varen er på salg (mottar vi salgsvarer i retur, vil du dessverre ikke få penger igjen for varen)

NB. Varer som returneres skal ikke sendes i postoppkrav, og du må alltid ta kontakt med oss først  for videre instruks.

Miljø
Vi tenker på miljøet og tar vare på all emballasje vi mottar varene i.
Denne emballasjen bruker vi igjen til sending av våre varer i den grad det er mulig.

Har du spørsmål er du alltid velkommen til å ta kontakt på post@handberg.no

 

Velkommen til en hyggelig og trygg handel hos oss! 

Hilsen oss i Gourmethuset - Handberg Engros AS